ارزش محتوا در سئو



ارزش محتوا در سئو

منظور از محتوا در سئو یا سئو نویسی نوشتن محتوا به گونه ایست که قابلیت کسب رتبه در کلمات کلیدی مرتبط را داشته باشد.گرچه صرفا محتوا همه چیز سئو نیست، اما تاثیر محتوا در سئو را نمی توان نادیده گرفت مهمترین تاثیر را در کسب رتبه دارد. در واقع اگر محتوایی وجود نداشته باشد،صفحه ای نیز برای کسب رتبه وجود نخواهد داشت. گوگل پادشاه موتورهای جستجوست و روزانه به 3.5 میلیارد جستجو پاسخ می دهد. وقتی ما صحبت از بهینه سازی می کنیم، در واقع هدفمان ارائه پاسخ های خوب به سوالات کاربران در جستجوها است. الگوریتم های گوگل همواره در حال بروزرسانی با هدف ارائه اطلاعات مرتبط هستند. تا به نتایج مفید و مرتبط، محتواهایی هستند برسند.گوگل منبع و سورس اولین مقاله یا اخبار را بر اساس تاریخچه ی اطلاعات خود شناسایی می کند و سایت اصلی آن مقاله را به عنوان نویسنده یا اولین منتشر کننده در دیتابیس خود نگه می دارد، پس اگر می خواهید مقاله یا اخباری از سایت دیگر در سایتتان قرار دهید حتما منبع را در آخر نوشته این کار را انجام دهید، چون در صورتی که محتوای مهمی باشد و قبلا در گوگل ثبت شده باشد گوگل متوجه میشود و رتبه ی صفحه ی سایت شما کاهش می دهد.

محتوای خوب از نظر سئو در ابتدا بایستی برای کابران گوگل مفید و ارزشمند باشد. اما مفید بودن در چه فاکتورهایی خلاصه می شود؟

1. وجود اطلاعات مفید
2. وجود اطلاعات ارزشمند بیشتر نسبت به دیگر سایت ها
3. قابل اعتماد بودن
4. کیفیت بالا و جذابیت

محتوای اختصاصی تولید کنید نه محتوای تکراری

کمی فکر کنید متوجه میشوید که هیچ دلیلی وجود ندارد که گوگل با نشر محتوای تکراری در فضای وب مشکلی نداشته باشد و به جای نمایش مطالب معتبر و تازه، محتوای کپی شده را در نتایج بالای SERP نمایش دهد. حتما محتوای وبسایت خود را تولید کنید و هرگز از سایت های دیگر کپی نکنید شما می توانید با مراجعه به وبسایت CopyScape از کپی بودن محتوای خود مطلع شوید. وجود محتوای تکراری یا همان Duplicate content در مقالات شما نیز چه کم چه زیاد، توسط موتورهای جستجو تشخیص داده می شوند و راه سخت رسیدن به نتایج بالای SERP را ناهموارتر می کنند و جریمه سایت برای محتوای تکراری نیز سنگین است

مزایا و تاثیر محتوا در سئو :محتوای با کیفیت و خوب در سئو CTR بالایی را ایجاد می کند ، گوگل نیز CTR سایتتان را به عنوان یک عامل مهم برای رتبه بندی وب سایت شما در نظر می گیرد ، هرچه بیشتر بتوانید کاربران را برای کلیک بر روی پیوندهای خود جذب کنید ، شانس شما بیشتر است و میتوانید رتبه های بهتر در موتورهای جستجو کسب کنید.



امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

خانه تماسفروشگاه ارتباط با ما