استارتاپ و کسب و کار

استارتاپ و کسب و کار

استارتاپ به معانی راه اندازی شرکت نوپا است. به کسب و کاری که به تازگی در نتیجه کارآفرینی راه اندازی شده و به سرعت در حال رشد است، استارتاپ گفته می شود. این نوع کسب و کارها معمولا برای رفع نیاز در بازار شکل می گیرند و در جهت تولید، راه حل های نوآوارنه ای را ارائه می دهند. شناسایی و برطرف کردن نیازهای جامعه، یکی از اهداف شکل گیری آن است. ایده های فراوانی موجود است که می تواند نیازی را برطرف کند. این ایده ها با استفاده از تکنولوژی های جدید موبایلی و اینترنتی نیازهای متفاوت را برطرف خواهند کرد. به عبارتی می توان گفت که استارتاپ نوعی کارآفرینی است که بر پایه تکنولوژی فعالیت دارد، اما لزوماً هر کسب و کاری که بر پایه تکنولوژی باشد استارت آپ نیست.

تفاوت کسب و کارهای معمولی با استارتاپ ها این است که در یک استارتاپ با افزایش مشتری نیاز به اضافه کردن نیرو نیست و هزاران مشتری را با تعداد کمی نیروی انسانی می‌توان سرویس‌دهی و مدیریت کرد. برای مثال اگر به مشتریان اسنپ هزاران نفر اضافه شود شاید نیاز به اضافه کردن حتی یک نیرو در تیم پشتیبانی نباشد. در بقیه استارت آپ ها نیز به همین صورت افزایش مشتری با موانع کمتری قابل کنترل است. این خاصیت باعث می شود استارتاپ ها بتوانند رشد بسیار زیاد و محدودیت‌های کمی بر سر راه داشته باشند که میتوان تفاوت های این دو را در مواردی مانند: انتظارات متفاوت از نرخ رشد، نحوه تامین مالی متفاوت، ماهیت اصلی ایده دانست.

عواملی که یک شرکت استارتاپی را شکل می دهد:

رشد
همه استارتاپ ها کار خود را در قالب کسب و کارهای کوچک شروع می‌کنند، اما همه کسب و کارهای کوچک استارتاپ نیستند. تفاوت کلیدی، در نگاه آنها نسبت به رشد نهفته است. استارتاپ ها برای رشد سریع طراحی شده‌اند؛ به همین خاطر است که امروزه اکثر کارآفرینان، کار خود رادر کسوت استارتاپ های حوزه فناوری شروع می‌کنند چراکه اینترنت، فارغ از زمان و مکان، بازار بسیار پهناوری را در اختیار شرکت‌های آنها قرار می‌دهد. البته همه استارتاپ های حوزه فناوری لزوماً به بازار عظیمی نیاز ندارند. اگر محصولی گزینشی برای نیازهای یک بازار ویژه داشته باشید، بازار هدف خود را از قبل انتخاب کرده‌اید. برای رشد سریع باید محصولی داشته باشید که از قابلیت ایجاد تقاضا برخوردار باشد. استارتاپ شما باید محصولی تولید کند که بتواند بازار را بر هم زده یا محصول موجود را به بازار جدیدی ببرد.

 

اشتیاق محوری
استارتاپ شغلی است که نمی‌توانید از آن دست بکشید. محصول شرکت‌های استارتاپی چیزی است که شور و شوق آنها را برانگیخته و در حالت آرمانی، هرگز پیش از این تجربه نشده است. این اشتیاق، کارآفرین را به سمت عبور از محدودیت‌ها سوق می‌دهد. راه اندازی کسب و کار خودتان می‌تواند نبردی واقعی باشد، اما باید به گروهتان نشان دهید که این ایده چقدر برای شما می‌ارزد. کارآفرین، افرادی را دور خودش جمع می‌کند که قابلیت ایده‌اش را فهمیده و تمایل داشته باشند روی همین ایده کار کنند. مسئله تجربه و آزمون و خطا مطرح است، چرا که نمی‌دانید ایده شما چطور از آب در خواهد آمد، یا مشتریان چه واکنشی نسبت به محصولتان نشان خواهند داد.

 

ایجاد تغییر
این هدف مشترک همه استارتاپ هاست که تغییر ایجاد کرده، نوآوری کنند، و شیوه‌های سنتی انجام کارها را دگرگون سازند. مسئله فقط عرضه‌ محصولات جدید نیست، استارتاپ می‌تواند روی اجرای کارها هم متمرکز شود، یعنی نحوه عرضه محصول. مثلاً چه کسی فکرش را می‌کرد که می‌شود پوسته‌ای مصنوعی روی میوه‌ها کشید تا برای مدت طولانی‌تری تازه بمانند؟ بله، امروز استارتاپ هایی از این‌ دست، پا به میدان گذاشته‌اند. بنابراین برای پاسخ به سؤال “استارتاپ چیست؟” آسان‌تر است که بگوییم، استارتاپ چیزی است که جهان را تغییر داده و کارها را تسهیل می‌کند.

 

انواع راهکارهای سازمانی

HIS( مدیریت سازمانی بیمارستانی)

HIS شامل قسمت ها و پكيج هاي مختلفي است كه نيازهاي مراكز درماني را در زمينه پذيرش، عمليات درماني و مالي بيماران بستري پوشش خواهد داد. اين نرم افزار قابليت ارتباط با سيستم هاي مالي اداري و اتوماسيون را داراست و همچنين قابليت ارتباط با pacse و دستگاه هاي آزمايشگاهي را دارا مي باشد

BILLING (نرم افزار حسابداری)

یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین جنبه های راه اندازی هر کسب و کار، ثبت اطلاعات مالی، هزینه های ورودی و خروجی و محاسبه سود در هر زمان است.به همین دلیل انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری از ابتدا، یکی از ملزومات مدیریتی برای سازمان ها و شرکت هاست. که مستلزم نرم افزارهای حسابداری کارآمد و مناسب برای کسب و کار است.

ERP (راهکار جامع برنامه ریزی منابع سازمانی)

ERP به سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌نماید تا فرایند دقیق برنامه‌ریزی کلیه منابع سازمان را در جهت کاهش هزینه و افزایش درآمد مدیریت نمایند و با سامان دادن تمام داده‌ها و فرآیندهای یک سازمان در یک راهکار واحد و با ایجاد بانک اطلاعاتی منظم و دقیق به بهبود عملکرد سازمان منجر می‌شود.

BPMS (مدیریت فرآیند کسب و کار)

سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار تهکو، با رعایت کلیه استانداردهای BPM، چرخه تولید را به نحوی پیاده‌سازی می‌نماید که هر فرآیند در طول عمر خود بتواند از طریق این چرخه، بهینه‌سازی شده و در نهایت، منجر به بهینه‌سازی فرآیندهای کسب وکار گردد. این نرم افزار، اولین نمونه کاملا بومی در نوع خود می‌باشد که تحولی چشمگیر در صنعت نرم‌افزار ایران ایجاد نمود.
خانه تماسفروشگاه ارتباط با ما